• ورود
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
عرفان نیوز
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
عرفان نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایان خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا

پایان خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا

سپتامبر 11, 2023
در اقتصادی
0
Share on FacebookShare on Twitter

با راه اندازی سرویس سفارش‌گذاری قطعات در دوره گارانتی، خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا پایان می گیرد.

به گزارش عرفان نیوز به نقل از پول نیوز، یکی از جدی‌ترین چالش‌های فروش هر کالا یا محصول، اشکالاتی است که پس از تحویل به مشتری رقم می‌خورد. این اشکالات می‌تواند در نتیجه کم توجهی هنگام تولید، خطا‌های سهوی، قطعات معیوب و مواردی از این دست باشد. اما در بسیاری از موارد، خریداران به نوعی رفتار می‌کنند که باعث ناکارآمدی محصول می‌شود. از آنجا که ناکارآمدی محصول در کارنامه شرکت تولید کننده ثبت می‌شود، سعی شده با روش‌های گوناگون از جمله خدمات پس از فروش این چالش مدیریت شود.

رضایت مشتری در اولویت

هنگامی که مشتری کالایی خریداری می‌کند، انتظار دارد برای مدتی بدون هیچ مشکلی از آن کالا استفاده کند و تولیدکنندگان نیز برای آنکه مشتری بیشتری جلب کنند، نسبت به کیفیت محصول تولید شده اطمینان می‌دهند که در قالب گارانتی تعریف می‌شود و زمان مشخصی دارد. مشتریان انتظار دارند وقتی محصول خریداری شده با مشکل رو به رو شد، به نمایندگی مراجعه و در سریعترین زمان ممکن، مطابق وعده داده شده، محصول رفع عیب شود، اما در بسیاری از موارد این مهم رخ نمی‌دهد و بار‌ها شاهد بوده ایم که محصول برای تعمیر مدت‌ها در نمایندگی‌ها می‌ماند.

دریافت خودرو با رویکرد عیب جویی

خودرو یکی از مهمترین محصولاتی است که جامعه را درگیر کرده است. مردمی که خودرو را تحویل می‌گیرند، در وهله اول بدنبال عیب جویی از آن هستند. به همین دلیل با دقت خودرو جدید را قبل از خروج از نمایندگی وارسی می‌کنند و حتی افراد بسیاری پس از تحویل خودرو، یک سره به تعمیرگاه می‌روند و تمامی بخش‌های خودرو را مورد بازبینی قرار می‌دهند. در حالی که باید اصل را بر سلامت گذاشت، از خودرو استفاده کرد و هر اشکالی که به نظر رسید، یادداشت و سپس به نمایندگی‌ها مراجعه کرد.

ضرورت ارتباط

در بسیاری از موارد اشکالات مطرح شده با برخی توضیحات یا اقدامات جزیی مرتفع می‌شود، اما در مواردی دیگر نیز، اشکالات تولید یا کیفیت قطعه وجود دارد که باید نسبت به جایگزین کردن قطعه و تعمیر بخش معیوب اقدام شود. تا اینجای کار، روالی تعریف شده است که باید بدون هیچ مشکلی انجام شود، اما بار‌ها شاهد بوده ایم ارتباط نمایندگی‌های تعمیرگاه با تامین قطعات به مشکل می‌خورد و ناهماهنگی باعث بروز مشکل می‌شود که در نهایت نیز معلوم نمی‌شود اشکال در کجا بوده است.

سفارشگذاری تحت وب

برای آنکه چنین مشکلات یا سوتفاهم‌هایی ایجاد نشود، سایپا سامانه تحت وب را تعریف کرده که با ایجاد سامانه تحت وب سفارشگذاری قطعات در حوزه خدمات پس از فروش، در دوره گاراتنی خواب خودرو به حداقل ممکن زمان کاهش خواهد یافت. بر اساس اعلام سایپا، با همکاری معاونت کیفیت سازه گستر و سایپا یدک، سامانه جامع سفارش گذاری قطعات در دوره گارانتی تحت بستر وب سرویس راه اندازی شد.

خدمات رسانی بهتر در زمان کمتر

در این رابطه رییس واحد رضایت مشتریان سازه گستر با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه گفت: گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت سازه گستر زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و در زمانی کمتر به مشتریان فراهم خواهد کرد، به گونه‌ای که امروزه رضایت مشتریان به عنوان یک شاخص تعیین کننده در ارتقای برند سازمانی، افزایش کسب و کار را به همراه خواهد داشت. محمد مرادپور افزود: تامین قطعه در حوزه خدمات پس از فروش به ویژه در دوره گارانتی دارای اهمیت به سزایی است لذا به همین منظور جلسات متعددی با همکاران شرکت سایپا یدک (برای رسیدن به یک ساز و کار اثربخش) جهت عملیاتی شدن موضوع برگزارشد تا ضمن ایجاد زبان مشترک در شناخت شماره‌های فنی نسبت به افزایش رضایت مشتریان درخصوص تسریع درتامین به موقع قطعات اقدام شود.

یکسان سازی شماره فنی

با راه اندازی خطوط تولید جدید و خارج شدن خطوط قبلی تولید خودرو، بروز رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد به همین دلیل رئیس واحد رضایت مشتریان سازه گستر افزود: در این خصوص ایجاد ساختار سیستمی با رویکرد یکسان سازی شماره‌های فنی در دستور کار قرار گرفت. با این روش تمامی شماره فنی‌های غیرفعال اصلاح و به روز آوری شد و شماره فنی‌هایی که مراحل صحه گزاری را پشت سر گذاشته، در بستر وب سرویس و سفارش گذاری قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از سامانه

مرادپور به تشریح مزایای استفاده از سامانه پرداخت و گفت: کاهش زمان ارائه خدمات، افزایش بهره وری در سرمایه‌های انسانی، به حداقل رسیدن خطا‌های احتمالی، چابک سازی در فرایند‌ها و کاهش زمان انتظار مشتریان در شبکه نمایندگی‌ها و از همه مهمتر رضایت مشتریان از مزایای این اقدام است. او گفت: این پروژه مهم با انجام یک کار تیمی موفق شامل امور سیستم‌ها و تکنولوژی اطلاعات، تامین، فروش و مهندسی محصول سازه گستر، سایپا یدک، مرکز امور مشتریان و مهندسی محصول سایپا پس از ۵۰۰ ساعت جلسه مشترک به مرحله اجرا رسیده است

برچسب ها: خدمات پس از فروشخودروسایپاکیفیتگارانتی
نوشته قبلی

قبولی بانک صادرات با رتبه برتر در اشتغالزایی

نوشته‌ی بعدی

آشتی با بیمه بدنه برای مدیریت ریسک خودرو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

پیشنهادی

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

قبل 13 ساعت
انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

قبل 2 هفته

اخبار رایج

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال

پربازدیدترین ها

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

قبل 4 سال
آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

قبل 4 سال
اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

اقدام غیرقانونی دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم/سوال مجلس از«خاوازی»

قبل 4 سال
تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در راه است

قبل 4 سال
لینک ها: | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | دکمه ساز | آیگاز | چوبیجات | حصیریاب | ماهیکاران | جاکلید | چکش هیدرولیک | چرمشوز | جورابکده | فریزرز | نباتشیرین | اوگاز | شیشه دری | آیگاز | چوبیجات | شالرنگی | تیبل اندچیر | گریس | میبدکاشی | امارزیرانداز | Arad Branding

درباره عرفان نیوز

رسانه يكي از مهمترین ابزارهاي گسترش بصیرت و آگاهی ملی به شمار می رود.
عرفان نیوز منافع ملي، مصالح مردم و باورهاي ايماني جامعه را وظيفه خود مي‌داند و با رويكرد «مردم‌ محور» واقعيت‌هاي اجتماعي را رصد کرده و مطالب مفید را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

موضوعات

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

دنبال کنید

  • درباره عرفان نیوز
  • تماس با عرفان نیوز

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی عرفان نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.